Web-analytiikka

Web-analytiikka on tärkeä työkalu verkkosivuston jatkuvan kehityksen tukena sekä edellytys, kun tehdään verkkoliiketoiminnan päätöksiä ja kehitystä dataohjatusti. Web-analytiikka tuottaa arvokasta tietoa verkkosivuston kävijöiden käyttäytymisestä ja sivuston toimivuudesta. Asiantuntijamme auttavat sinua kaikissa verkkopalveluiden kehityksen vaiheissa ja varmistamme, että saat nopeasti hyötyä liiketoiminnallesi.

Web-analytiikan tavoitteena on

  1. Kasvattaa verkkoliiketoimintaa ja liidien keräämiseen
  2. Sivuston ja kanavien ROI:n kasvattaminen
  3. Käytettävyyden ja käyttäjäkokemuksen optimointi
  4. Kävijä- ja asiakaskäyttäytymisen ymmärtäminen
  5. Ennustamisen ja personoinnin hyödyntäminen sivustolla ja markkinoinnissa

Web-analytiikassa keskitytään datapohjaiseen päätöksentekoon

Web-analytiikka konsulttimme työskentelevät yrityksesi liiketoiminnan ja teknisen kehityksen välissä. Tavoitteena on ohjata kehitystiimiä priorisoimaan ja toteuttamaan ratkaisuja dataohjatusti kohti toivottuja liiketoiminnan tavoitteita. Työskentelemme lähellä yrityksesi liiketoimintaa, jotta varmistamme myös teidän oppimisen ja tiedon kasvattamisen.

Uusien verkkopalveluiden ja ratkaisujen suunnittelussa web-analytiikka tuottaa täydentävää ja ohjaavaa dataa design- ja kehitystyön tueksi.

  • Auditointi

    Auditoinnin tarkoitus on ymmärtää sivuston toimivuutta, data luotettavuutta ja laatua sekä miten dataa hyödynnetään nykytilanteessa.

  • KPIt ja tavoitteet

    Suunnittelemme ja määrittelemme relevantit liiketoiminnan mittarit datan keräämiselle ja hyödyntämiselle.

  • Seurannan implementointi

    Web-analytiikan setup ja seuranta luodaan KPI-määrittelyn pohjalta. Samalla varmistetaan, että niitä pystytään seuraamaan toivotulla tavalla.

  • Datan visualisointi

    Luomme yrityksesi eri sidosryhmien tarpeisiin visualisoidut raportit, joita voidaan hyödyntää datan analysointiin ja näkemysten tuottamiseen.

  • Monitorointi ja näkemykset

    Tuotamme näkemyksiä verkkoliiketoiminnan kehittämiseen, varmistamme datan luotettavuuden sekä tuemme yritystäsi koulutuksilla ja tiedon kasvattamisella.

  • Ennustava analytiikka

    Web-analytiikan tuottamaa dataa voidaan hyödyntää koneoppiviin algoritmeihin, jotka ennustavat asiakkaan käyttäytymistä ja ovat käytettävissä markkinoinnissa tai sivuston personoinnissa.

  • AB-testaus

    Dataan pohjautuva designin ja asiakaspolkujen AB-testaus maksimoi tuoton ja kävijän sitoutumisen.

  •  

Web-analytiikan osalta hyödynnämme muun muassa seuraavia työkaluja

  • Raportointityökalut (mm. Google Analytics, Matomo Analytics)
  • Tagien hallinta (mm. Google Tag Manager)
  • Käyttäytymisanalytiikka (mm. Hotjar, VWO)
  • AB-testaus (mm. Google Optimize, Optimizely)
  • Datan Visualisointi (mm. Google Data Studio, Power BI)
  • Hakukonelöydettävyys ja -indeksoitavuus (mm. Google Search Console, Screaming Frog)

Verkkopalveluiden kehitystä tiiviissä yhteistyössä

Verkkopalveluiden kehitys vaatii yhteistyötä eri sidosryhmiltä kuten liiketoiminnalta, kehittäjiltä, designereilta sekä analyytikoilta. Tarjoamme käyttöösi laaja-alaisen tiimin, jonka avulla pystyt ratkaisemaan haasteet sekä kehittämään palveluasi nopeasti ja joustavasti eteenpäin.

Käytössäsi on vahvaa ja monipuolista osaamista web-analytiikasta, designista, datasta ja verkkopalveluiden kehitystyöstä.

  • Teemme läheistä yhteistyötä kehittäjien ja design-osaajien kesken, mikä mahdollistaa nopean reagoinnin ja priorisoinnin.
  • Meille on tärkeää hyvä kommunikointi liiketoiminnan, kehityksen, markkinoinnin ja myynnin välillä.
  • Tarjoamme sinulle kokeneet ja motivoituneet asiantuntijat.

Haluatko kuulla lisää? Ota yhteyttä:

Kim Siven

Data Business Designer

kim.siven@solita.fi