Open position

Office Manager / HR Assistant – Göteborg (Deltid – 50%)

Är du ett socialt och administrativt geni som älskar att vara mittpunkten? Gillar du jobbet som Office Manager men tycker också att det vore kul att utvecklas inom HR?

Vi söker nu en Office Manager / HR Assistant till vårt kontor i Göteborg. Vi växer vår verksamhet och vill fokusera på att göra det med fortsatt härlig och kreativ stämning. Vill du växa och vara en del av ett engagerat och roligt gäng så är det här jobbet för dig. Rollen är ny för oss i Göteborg och du blir en central punkt för medarbetarna i Göteborg. 

Solita är ett värderingsstyrt konsultbolag med över 2000 medarbetare i 9 länder, varav ca 230 i Sverige och ca 50 i Göteborg. Vår storlek gör oss tillräckligt stora för att vara en stabil och innovativ arbetsgivare, men samtidigt tillräckligt små för att värna om våra medarbetare och kunder. Med bred kompetens inom digital transformation – från Data & Analys till Integrationer och Systemutveckling – erbjuder vi en dynamisk arbetsmiljö där du får frihet att växa och utvecklas, både professionellt och personligt. 

Din roll som Office Manager / HR Assistant 

Du är vår trygga och positiva energigivare som alltid finns där med ett hjälpsamt bemötande och en närvaro som får både kunder och kollegor att känna sig sedda och välkomna. 

Arbetsuppgifterna är mycket varierande och innefattar ansvar för delar av: 

  • Internevents (frukostar, aw:s och konferenser); 
  • Stötta i onboarding av nyanställda; 
  • Medarbetarsupport i olika system; 
  • Dokumenthantering lokalt; 
  • Policyefterlevnad; 
  • Administrativt stöd till HR business partner; 
  • Hjälpa till att hålla kontoret i ordning så att alla trivs och har vad de behöver. 

På Solita bygger vi inte bara digitala lösningar – vi bygger också en kultur där människor får utrymme att vara sig själva. Vår arbetsplats präglas av tillit, omtanke, respekt och öppenhet som självklara grundpelare. Vi tror på att människor mår och presterar bäst när de känner sig sedda, trygga och fria att ta ansvar. Därför får du stort handlingsutrymme, och stöd när du behöver det. Samtidigt vet vi att utveckling är avgörande, så vi skapar aktiva möjligheter för lärande och kompetensutbyte, varje dag. 

Känner du igen dig i följande? 

  • Eftergymnasial utbildning inom personal, administration, ekonomi eller motsvarande. 
  • Mycket goda kunskaper i MS Office-paketet, särskilt Excel, Outlook och Word. 
  • Erfarenhet av digitala verktyg som Teams, Slack och Workday är ett plus. 
  • Viss vana av att arbeta med dokumenthantering, manualer, policies, bokningar och beställningar, fakturahantering och inköp av kontorsmaterial. 
  • Flytande svenska och engelska i tal och skrift. 

Du är personen som alla vänder sig till – oavsett fråga, fundering eller utmaning. Med din kombination av administrativ skärpa och social fingertoppskänsla blir du snabbt en naturlig mittpunkt i vardagen.  

Du gillar att lösa problem, och växlar smidigt mellan att agera projektledare, bollplank, fixare, stämningshöjare, kulturbärare och ibland till och med kontorets partyhare. Med stark organisatorisk förmåga håller du koll på detaljer utan att tappa helheten – och du får saker att hända. Du är en självklar doer, med service och samarbete inpräntat i ryggmärgen. 

Vad vi erbjuder  

Vår företagskultur är väldigt viktig för oss. Vi värdesätter låg hierarki, självständighet och ansvar, värdeskapande arbete och trevliga kollegor. Här kan du läsa mer om vår kultur.  

Du får även ta del av följande förmåner:   

🏦 Pensionsavsättning i linje med ITP1 samt möjlighet till löneväxling till ditt pensionssparande vid inkomst över 8,07 inkomstbasbelopp  

🛋️ Möjligheter till flex för en god work-life-balance  

🏖️ 30 semesterdagar  (15 semesterdagar vid deltid) 

🩺 Sjukvårdsförsäkring via Skandia för både din mentala och fysiska hälsa som täcker dig även utanför tjänstetid  

🏋️‍♀️ Friskvårdsbidrag på 5000 kr via Benifex (2500 kr vid deltid) 

🪩 After Work och hobbyaktiviteter  

🥐 Fredagsfrukost  

Intresserad av att höra mer? 

Så – är du den Superman eller Superwoman vi söker? Ansök idag!  

Om du har några frågor, hör gärna av dig till HR Manager och rekryterande chef Nathalie Ydstie eller skicka ett mail till nathalie.ydstie(at)solita.se. Du kan också kontakta rekryteringsansvarig, Kajsa Törnroos  eller maila kajsa.tornroos(at)solita.se.  

Hur ser processen ut? 

I rekryteringsprocessen tror vi på en gedigen och effektiv process. Vi går igenom ansökningar löpande. Om vi ser en potentiell matchning, bjuder vi in dig till ett första möte för att lära känna dig och berätta mer om vår kultur och våra värderingar på Solita. I andra intervjun fokuserar vi på din kompetens och erfarenhet. Om allt går bra tar vi oss vidare till sista steget där vi presenterar ett erbjudande och välkomnar dig som ny Solitan! 

Under sommaren kan vår återkoppling dröja något längre än vanligt. Vi börjar gå igenom ansökningarna och påbörjar rekryteringsprocessen i augusti.  

Sign up to our newsletter to hear about the latest news, upcoming events and open positions at Solita

Subscribe

Apply for this Job

How do you identify yourself?

We believe in fostering a diverse and inclusive workplace.

This is why we collect this data to understand who we are reaching (and who we’re not) so we can do better at connecting with a truly diverse group of potential Solitans. 

We appreciate that the questions may be sensitive to some, please know your survey responses are secure and optional. Responding to the questions is completely voluntary and anonymous. Declining to respond will not impact your standing in the recruiting process.

I identify as *

By submitting application, I understand that my personal data will be used by Solita Group to manage the recruitment process and evaluate my suitability for employment.

Read more about Solita’s data protection practices in recruitment context.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.