Palvelumuotoilu tarkoittaa asiakaslähtöistä suunnittelua, jossa kehittämistä katsotaan holistisesti asiakkaan, liiketoiminnan, palvelutuotannon ja teknologian näkökulmista. Palvelumuotoilua voi hyödyntää monipuolisesti palveluiden, liiketoiminnan, asiakaskokemuksen, käyttökokemuksen ja strategian kehittämisessä. Digitaalinen palvelumuotoilu näyttelee merkittävää osaa nykyisessä palvelukehityksessä. Me katsomme kuitenkin suunniteltavaa palvelua aina monikanavaisesti ja laajemmin kuin ainoastaan käyttökokemuksen näkökulmasta.
Aloitamme asiakkaidemme palveluiden kehittämisen aina tavoitteiden asettamisesta. Suunniteltavalle kokonaisuudelle asetetaan selkeät tavoitteet, jotka ohjaavat suunnittelutyötä koko projektin ajan. Tavoitteet asetetaan liiketoiminnalle sekä asiakaskokemukselle. Lisäksi tavoitteita voidaan asettaa myös mm. kestävyydelle, työntekijäkokemukselle tai organisaation oppimiselle. Tavoitteita seuraavat aina mittarit, jotka tekevät tavoitteista mitattavia. Tavoitteet ohjaavat yhteistä tekemistämme koko projektin ajan, ja asiakaskokemuksen ja liiketoimintatavoitteiden seuraaminen jatkuu luontevasti projektin jälkeen.