Solita jatkaa panostuksiaan vähittäiskaupan toimialaosaamiseen ja perustaa Retail-toimialaosaamisyksikön. Yhtiö vahvisti kansainvälistä vähittäiskaupan digitalisaatioratkaisujen osaamistaan aiemmin joulukuussa yhdistämällä yritysostossa voimansa puolalaisen Future Mind -yhtiön kanssa. Future Mind on palkittu puolalainen teknologiayhtiö, joka on tunnettu erityisesti menestyksekkäistä vähittäiskaupan mobiilisovelluksista sekä kansainvälisille muotijäteille rakentamistaan sähköisen kaupankäynnin ratkaisuista.
Retail-osaaja Anders Hedfalk Solitalle
Solita on vahvistanut vähittäiskaupan digitalisaatioratkaisujen toimialaosaamistaan myös Ruotsissa, jossa yhtiö on nimittänyt Anders Hedfalkin toimiala-asiantuntijaksi ja vetämään vähittäiskaupan toimialan osaamisyksikköä.
Solitan ydinosaamisalueita vähittäiskaupassa ovat käyttäjälähtöiset ja asiakasuskollisuutta rakentavat palvelualustat ja mobiiliapplikaatiot, pilvipohjaiset tietovarasto- ja asiakastietoratkaisut sekä toimitusketjujen dataohjautuvuutta ja siten tehokkuutta parantavat ratkaisut. Yhdessä Future Mindin kanssa yhtiöllä on pitkäaikaista kokemusta päivittäistavarakaupan, kansainvälisten muoti- ja kosmetiikkaketjujen sekä kuluttajatuotteita valmistavien yritysten digitaalisten palveluiden kehittämisestä sekä kuluttajille että tuotantoketjujen toiminnan tehostamiseksi.
Solitan asiakkaisiin Suomessa kuuluvat vähittäiskaupan alalla muun muassa Atria, DNA, Fiskars, Laattapiste, Suunto ja S-ryhmä. Kansainvälisesti yhtiö palvelee myös muun muassa belgialaista vähittäiskauppaketjua Colruyt Group:ia, tanskalaista Synoptik-silmälasi- ja optikkoketjua, sekä puolalaisia suuria vähittäiskaupan toimijoita, kuten Żabka Group, Jeronimo Martins ja Super-Pharm.
Parhaat käytännöt kansainvälisiltä markkinoilta
”Suomi ei ole Euroopan edelläkävijöitä digitalisaatiossa kaupan alalla, vaikka hyvää kehitystä tapahtuu, vaan meillä on paljon opittavaa maailmalta. Monet toimijat ovat vielä jäljessä kansainvälisiä kilpakumppaneitaan sekä asiakaskokemuksessa että toimitusketjun läpinäkyvyydessä, legacy-IT-ratkaisujen ja puutteellisen digistrategian hidastaessa matkaa”, kertoo Solitan toimitusjohtaja Ossi Lindroos. ”On paljon hyvää käytännön oppia, jota pohjoismaalaiset kaupan toimijat voivat ammentaa maailman parhailta ecommerce-osaajilta. Tiivistimme kansainvälistä toimintamalliamme varmistaaksemme parhaat, kansainväliset tiimit asiakkaidemme käyttöön kaikilla markkinoillamme.”
Lue lisää asiakkaidemme kansainvälisistä menestystarinoista
- S-ryhmä: Palkittu analytiikkapalvelu kuluttajille: Letting consumers take charge of their own purchasing power
- Nopeampia ja parempia datapalveluja Colruyt Groupille: Helping data travel faster between suppliers and retailers
- Palkittu mobiilisovellus kioskiketju Żabka Groupille: Żappka m-commerce application
- Kosmetiikkaketju Heben digitaalinen transformaatio: Design system and mobile app for Hebe
- Synoptik-ketjun digitaalisen transformaation vauhdittaminen: Azure-based integration solution enables new service for Synoptik
Lue tiedote englanniksi
Lisätietoja
Solita, Toimitusjohtaja Ossi Lindroos, [email protected], +358 40 750 7637
Future Mind, Toimitusjohtaja Tomasz Woźniak, [email protected], +48 609 626 955
Solita, Industry Expert and Retail Domain Lead, Sweden, Anders Hedfalk, [email protected], +46 706 051 016