Tapahtuma

Solita Meeting Point 2016

Aika: 14.9.2016
Paikka: Finlandia-talo, Helsinki

Miten tulevaisuuden menestyjät hyödyntävät dataa ja siitä jalostettavaa tietoa liiketoiminnassa? Mistä kumpuavat innovaatiot ja seuraavan sukupolven digitaaliset palvelut? Kuinka kääntää teknologian mukanaan tuomat mahdollisuudet yrityksen kilpailueduksi ja rakentaa datan avulla uudenlaisia palveluja ja uutta liiketoimintaa?

Solita Meeting Point -tapahtuman 14.9.16 teemana datan hyödyntäminen digitaalisten palveluiden ja liiketoiminnan hyödyntämisessä.

Lämpimät kiitokset kaikille Solita Meeting Pointiin osallistuneille!

Ennätysyleisön keränneessä tapahtumassa kuulimme, miten dataa voi hyödyntää innovaatioiden, uusien palveluiden ja liiketoiminnan kehittämisessä. Ohjelmassa oli kiinnostavia case-puheenvuoroja siitä, miten esimerkiksi DNA, Cargotec, Valmet ja OP ovat rakentaneet uudenlaista liiketoimintaa ja hyödyntäneet uudet mahdollisuudet.

Tilaisuuden innostavana keynote-puhujana toimi Skypen perustaja Jonas Kjellberg, ja päivän päätteeksi kuulimme paneelikeskustelussa uudesta, palkitusta, päivittäistavarakauppaa digitalisoivasta GS1 Finlandin Golli-palvelusta.

Voit katsoa videot kaikista Solita Meeting Pointin puheenvuoroista:

Kaikille yhteiset esitykset ja track 1 – Analytiikka ja datan hyödyntäminen liiketoiminnassa

Track 2 – Digitaalinen liiketoiminta ja IoT

Saatavilla olevat esitysmateriaalit löydät alla olevan ohjelman otsikoiden linkeistä.

Mikäli sinulla on kysyttävää tilaisuudesta, ota yhteyttä osoitteeseen ajankohtaista@solita.fi.

Ohjelma

Tilaisuuden avaus
Jari Niska, CEO, Solita

KEYNOTE: The Story of Skype
Jonas Kjellberg, Co-Creator, Skype

Datasta asiakasymmärrykseen – tavoitteena tyytyväinen asiakas
Kati Sulin, Chief Digital Officer, DNA

Go for Maximum Potential: Why big data and analytics matter more than you think
Topi Manu, Principal Consultant, Solita

Track 1: Analytiikka ja datan hyödyntäminen liiketoiminnassa

Data driven design – mitä suunnittelija tekee datalla?
Essi Raunamaa, Senior Service Designer, Solita

Utilization of data driven technologies in Cargotec businesses 
Lasse Eriksson, Vice President, Digitalisation, Cargotec

Analytiikan keittoaika: Datan tehokas hyödyntäminen – nopeasti datasta lisäarvoon
Jonne Heikkinen, Data Science Manager, Solita

Track 2: Digitaalinen liiketoiminta ja IoT

Industrial internet building steps
Mika Karaila, Research Program Manager, Valmet

Miten tehdä OP:sta Fintech-yritys?
Masa Peura, Johtaja, Uudet liiketoiminnat, OP

Digitaalinen transformaatio ja luovuuden johtaminen
Mikko Väätäinen, Business Designer, Solita

Paneelikeskustelu: Aito digitalisaatio kohtaa pientuottajan – Case: GS1 Finland Golli
Elina Santamäki, Head of GS1 System, GS1 Finland
Johannes Kuosmanen, CEO, Masajo
Risto E. J. Penttilä, Toimitusjohtaja, Keskuskauppakamari
Ossi Syd, Head of New Business, Solita

Twitterissä: #SolitaMP