Tapahtuma

Solita HUB: Tehokkuutta sähköiseen asiointiin ja asianhallintaan

Aika: 11.11.2015
Paikka: Klaus K, Rake-sali, Helsinki

Digitalisaation hyödyntäminen on yksi hallitusohjelman kärkihankkeista. Digitalisaatio mahdollistaa uudenlaiset palvelut ja toimintamallit, ja lisää tuottavuutta ja tuloksellisuutta. Sähköiset palvelut nousevat keskeiseksi asiointikanavaksi. Hyvät sähköiset asiointipalvelut helpottavat kansalaisten arkea ja tehostavat viranomaisten työtä.

Miten uusia palveluita kannattaa rakentaa? Miten yhdistät sähköisen asioinnin, asianhallinnan ja arkistoinnin joustavaksi ja toimivaksi kokonaisuudeksi? Millaista muutosjohtamista tarvitaan, että sähköiset palvelut otetaan täysimittaisesti käyttöön ja tavoitellut hyödyt toteutuvat?

Kiitokset Solita HUB: Tehokkuutta sähköiseen asiointiin ja asianhallintaan -aamiaisseminaariimme ke 11.11. osallistuneille. Kuulimme tilaisuudessa mielenkiintoisten käytännön case-esimerkkien kautta, miten sähköisen asioinnin ja asianhallinnan avulla on mahdollista nostaa asiointipalvelut uudelle tasolle ja miten toimintaa saadaan aidosti ja asiakaslähtöisesti digitalisoitua.

Tilaisuuden esitykset:

Digitalisoidaan julkiset palvelut
Olli-Pekka Rissanen, erityisasiantuntija, Valtiovarainministeriö

Case Vantaan kaupunki ja Lupapiste: Rakentajan luvat yhdeltä luukulta
Pekka Virkamäki, rakennusvalvontajohtaja, Vantaan kaupunki

Aineistot sähköisestä asioinnista arkistoon
Jouni Vastamäki, johtava rakennustarkastaja, Hyvinkää/Järvenpää

Case Valvira: Sampo-hanke – sähköisen hallinnon kokonaisratkaisu
Petri Huovinen, kehittämispäällikkö, Valvira

Case Trafi: PORTTI – sujuvampaa asianhallintaa uuden käyttöliittymän avulla
Merja Tavajärvi-Mikkonen, kehityspäällikkö, Trafi

Seuraa tapahtumiamme Twitterissä #SolitaHUB @SolitaOy.