Tulevaisuuden palveluliiketoimintaa kehitetään yhdistämällä asiakkaiden tarpeet, liiketoiminnallinen potentiaali ja teknologian mahdollisuudet. Tule kanssamme aamiaiselle torstaina 7.11. poimimaan vinkkejä Palmun suunnittelijoiden ajatuksista ja kokemuksista. Tapahtuma on suunnattu kaikille asiakasymmärryksestä, liiketoiminnan- ja palveluiden muotoilusta kiinnostuneille.
Aika: Torstai 7.11.2019, 8:30–11:30
Paikka: Lapland Hotels Oulu, Kirkkokatu 3
Ohjelma:
8.30 Ilmoittautuminen ja aamiainen
9.00 Tervetulosanat
Tiina Hynninen-Lahdenperä, Account Manager, Solita
9.05 Palmu-esittely
Suvi Peltomäki, Service Designer, Solita
9.20 Empatia ei riitä – miten ymmärtää ihmistä
Antti Rannisto, Etnografi ja sosiologi, Solita
Mitä hyvä elämä kulloinkin/ kenellekin on, on empiirinen kysymys, joka pitää tutkia keinoin, joilla voidaan ymmärtää myös käyttäytymistä. Antti tarkastelee puheenvuorossaan muutamia ihmis- ja asiakasymmärrystyön sokeapisteitä ja kehottaa menemään mahdollisimman lähelle ihmisten arkisia käytäntöjä ja niiden ympäristöjä.
9.50 Tauko
10.00 Ihmiset eivät halua käyttää palveluita, vaan elää hyvää elämää
Iikka Lovio, Service Business Designer, Solita
Yksikään palvelukonsepti ei selviä ensimmäisestä kosketuksesta oikeaan asiakkaaseen, tai organisaation sisäisiin portinvartioihin. Puheessaan Iikka keskittyy siihen miten asiakas ja liiketoimintatavoitteet pidetään palvelukehityksen keskiössä ja luovitaan organisaation sisäisessä ristiaallokossa.
10.30 Palvelukehitys 2020-luvulla
Iivari Airaksinen, Service Business Designer, Solita
Nopeasti muuttuva maailma, asiakkaiden kasvavat odotukset ja uudet bisnesmallit haastavat yritykset miettimään palvelukehitystään uudella tavalla. Oman ydinbisneksen optimoinnin lisäksi on jatkuvasti pohdittava myös tulevaisuuden uusia ansaintamalleja. Iivari pohtii puheenvuorossaan sitä, miten palvelukehitystä tulisi johtaa asiakaslähtöisesti 2020-luvulla.
11.00 Yhteenveto ja vapaata keskustelua
Lämpimästi tervetuloa!
Ilmoittaudu