Atria är ett ledande företag inom matbranschen i Norden, Baltikum och Ryssland. Atria har flera digitala lösningar som är riktade till olika målgrupper, allt från konsumenter till investerare och producenter. Uppdateringen av koncernens digitala tjänster är ett omfattande projekt som påbörjades med de digitala produkter som är riktade till konsumenter. Först ut var den nya konsumenttjänsten Atria.fi, där Atrias produkt- och receptsortiment nu är mer lättillgängligt för konsumenter, och den flexibla plattformen gör det möjligt att enkelt producera och publicera innehåll på olika enheter.
Det internationella bolagets framgång vilar på tre fundament: människor, mat och tradition. Med utgångspunkt i Atrias varumärkeslöfte önskade man förmedla information till konsumenterna om ansvarsfull mat, samt det finländska och högkvalitativa ursprunget, via en digital lösning.
Lösningens innehåll började byggas upp kring recept på mat och produktinformation. En omfattande användning av bilder och videoklipp skapar incitament att dela innehåll och ökar konsumenternas engagemang.