Tradera är Sveriges största cirkulära marknadsplats med 6 miljoner besök i veckan. Var tredje sekund byter något ägare på sajten, det innebär 1 000 saker i timmen. Det innebär också enorma mängder data som företaget kan dra nytta av genom analys och insikter. Tillsammans med Solita och Tableau har man skapat en snabbrörlig och datadriven organisation som tar tillvara på affärsmöjligheter samtidigt som man skapar den bästa användarupplevelsen.
Tradera har arbetat med cirkulär konsumtion i över 20 år, men det har aldrig varit mer aktuellt än i dag. Hållbarhet står högt på agendan och våra konsumtionsmönster håller på att förändras. Tradera har haft en stark tillväxt under de senaste åren, då allt fler fått upp ögonen för att handla cirkulärt.
– Vi märker verkligen av en stor attitydförändring, under de senaste åren har medvetenheten om hållbarhet och cirkulär konsumtion ökat enormt, säger Irene Werge, CFO för Tradera. Och med coronapandemin har vår tillväxt ökat ytterligare, nu har folk dessutom haft tid att städa garaget och sälja av saker man inte längre använder, säger Irene och skrattar.