Solita Meeting Point 10.10.2017

Miten tekoäly muuttaa liiketoimintaa? Kuinka johtaa muutosta? Mitä on tulevaisuuden palvelumuotoilu?

Suurkiitos kaikille Solita Meeting Point 2017 tapahtumaan osallistuneille!

Etkö päässyt mukaan? Tapahtuma striimattiin ja tallenne on katsottavissa myös jälkikäteen.

Katso tapahtuman tallenne

Anna Seppänen avasi aamun aiheenaan myötätunto yritysten menestystekijänä. Kuulimme myös mielenkiintoisia caseja esimerkiksi Fortumin innovaatiokiihdyttämöstä ja KONEen asiakaslähtöisestä strategiasta ja CX Lab -hankkeesta. Trackeilla tutustuttiin algoritmien merkitykseen myynnissä Petri Parvisen puheenvuoron myötä ja kuultiin Solitan ja Palmun asiantuntijoiden kokemuksia muun muassa tekoälyn hyödyntämisestä, tietoturvan tärkeydestä ja muutosjohtamisesta. Päivän viimeinen puheenvuoro kuultiin  TED Talkeistakin tutulta teknologia-sosiologi Zeynep Tufekcilta, jonka puheenvuoro keskittyi eettisyyden ja moraalin tärkeyteen tekoälyn kanssa toimittaessa.

Tapahtumassa osallistujat saivat myös käsiinsä uunituoreen Solita Think Tank -raportin, joka keskittyy dataohjautuvan liiketoiminnan mahdollisuuksiin.

Aika: ti 10.10.2017 klo 8.30-13.00
Paikka: Clarion Hotel, Tyynenmerenkatu 2, Helsinki

Ohjelma:

8.30 Ilmoittautuminen ja aamiainen

9.00 Tilaisuuden avaus

9.10 Empatia, myötätunto ja entistä parempi työelämä
Anna Seppänen, tutkijatohtori, Helsingin yliopisto

9.40 Case Fortum: Miten kiihdyttämöistä syntyy innovaatioita
Mikko Väätäinen, Business Designer, Solita

10.10 Kahvitauko ja siirtyminen trackeille

Track 1: Teknologia ja tekoäly

10.40 Tekoäly liiketoiminnan kasvuvoimana
Mikko Haikonen, Principal Consultant, Data Scientist, Solita

11.00 Näin hakkeri varastaa yrityksesi tiedot – jälkiä jättämättä!
Iiro Uusitalo, Cloud Service Specialist, Solita

11.20 Digitalisointi ei ole päämäärä, hyvä elämä on
Iivari Airaksinen, palveluliiketoiminnan muotoilija, Palmu

Track 2: Palvelumuotoilu ja muutosjohtaminen

10.40 eSELLING on täällä! Signaalit ja oppivat algoritmit myynnissä
Petri Parvinen, professori, Aalto-yliopisto

11.00 Asiakaslähtöisyys on tarkkailua ja kuuntelua, ei kyselyä
Juhani Lith, palveluarkkitehti, Palmu

11.20 Case GE & Lean Startup: miten virtahepo oppi tanssimaan
Marko Taipale, Principal Consultant, Solita

Siirtyminen pääsaliin. Kaikille yhteinen ohjelma jatkuu.

11.45 Case KONE: Uusi asiakaslähtöinen strategia ja Case CX Lab
Ville Nore, Manager, Service Design, KONE 
Timo Tiainen, Director, Concepts and Design, KONE

12.15 KEYNOTE: Machine intelligence makes human morals more important
Zeynep Tufekci, Techno-sociologist, Associate Professor, University of North Carolina & Writer, New York Times

13.00 Yhteenveto ja lounas

Puhujat

Puhujina mm.

  • KEYNOTE: Zeynep Tufekci

    Zeynep Tufekci is an associate professor at the University of North Carolina and a contributing opinion writer at the New York Times. She is working on a book about Artificial Intelligence, Machine Learning and our Political Crossroads, especially increasing authoritarianism worldwide.

  • Anna Seppänen

    Anna Seppänen työskentelee sosiaalietiikan tutkijana Helsingin yliopistossa. Hän kuuluu CoPassion-tutkimusryhmään, joka selvittää, mitä merkitystä myötätunnolla on organisaatioiden hyvinvoinnille. Annan tutkimusteemoja ovat työelämän etiikka ja yritysten yhteiskuntavastuu.

  • Marko Taipale

    Marko Taipale auttaa Solitan asiakkaita rakentamaan innovaatiota heidän omaan toimintaympäristöönsä ja kehittää yhdessä asiakkaiden kanssa tehokkaampia toimintatapoja tuote- ja palvelukehitykseen.

  • Mikko Väätäinen

    Mikko Väätäinen on yhdistelmä luovaa suunnittelua ja innovaatiotoiminnan fasilitointia. Hän auttaa asiakkaitamme uuden liiketoiminnan kokeiluissa ja kyvykkyyksien valmennuksissa. Lupauksena oivalluksia ja toimintaa.

  • Iiro Uusitalo

    Iiro Uusitalo on tunnettu valkohattuhakkeri, joka on paljastanut useita merkittäviä tietoturva-aukkoja. Iiro toimii päivisin Linux- ja tietoturva-asiantuntijana, ja öisin metsästää bugeja bug bounty -ohjelmissa ympäri maailmaa.

  • Iivari Airaksinen

    Iivari Airaksinen auttaa yrityksiä ratkaisemaan asiakkaiden oikeita ongelmia. Tämä tarkoittaa fokusoimista asiakkaille merkityksellisiin ja yritykselle kannattaviin asioihin. Päämääränä hyvä elämä, ei digitalisointi.