Web-analyytikko

Location

Finland

Haluatko mukaan itseohjautuvaan porukkaan, jossa eletään uuden rakentamisen aikaa? Meillä Web-analyytikon roolissa pääset kehittämään isoja ja haastavia Web-analytiikka kokonaisuuksia, vaikuttamaan tulevaisuuden suuntaan, luomaan tiimiä sekä viemään liiketoimintaa eteenpäin. 

Apply

Haemme Web-analyytiikkoa mukaan kovan luokan osaavaan yhteisöömme. Haku on auki kaikissa Suomen lokaatioissamme – Helsinki, Tampere, Oulu, Turku ja Lahti. Tässä roolissa pääset työskentelemään useiden erilaisten tiimien kanssa, meillä kukaan ei jää yksin. Arkeesi kuuluu oman osaamisalueesi ammattilaisia, mutta myös esimerkiksi designereita, devaajia, data-asiantuntijoita, sekä asiakkaan edustajia. Roolisi tulee olemaan risteyspaikassa monenlaiseen tekemiseen.

Minkälaista osaamista haluaisimme nähdä?

Taustastasi löytyy vahva web-analytiikkaosaaminen, esimerkiksi vaikkapa digimarkkinointitoimistosta tai IT-talosta. Ymmärrät asiakkaan liiketoimintaa ja osaat poimia datasta olennaisimmat ilmiöt liiketoiminnan kehittämiseksi. Tulkinnan lisäksi HTML ja Javascript -koodi ei hämmennä sinua ja osaat tarvittaessa itse asentaa ja ylläpitää seurannassa käytettyjä työkaluja. Kehität ymmärrystä asiakkaiden web-käyttäytymisestä ja sinulla onkin vahva kokemus asiakkaiden kanssa työskentelystä.

Sinulla on mahdollisuus päästä keräämään, käsittelemään ja yhdistämään dataa eri lähteistä sekä luomaan siitä näkemyksiä verkkoliiketoiminnan kehittämiseen. Vastuullasi on analyysien, dashboardien ja web-analytiikan mittauksen suunnittelu ja toteuttaminen.

Toivomme sinulla olevan:

  • Valmiutta ymmärtää asiakkaan KPI:tä ja hyödyntää web-analytiikkaa liiketoiminnan kehittämiseen
  • Kokemusta analytiikkatyökaluista (esim. yksi tai useampi näistä: Matomo, Adobe, Google Analytics) sekä myös analytiikan implementoinnista (Google Tag Manager)
  • Kokemusta tai halua oppia SQL- tai muita datankäsittelykieliä (esim. Google Big Query)
  • Datan visualisointikokemusta (esim. Power BI, Google Data Studio, Tableau tms.)
  • Kokemusta evästetyökalujen asennuksesta (CookieBot, CookieInformation, jne.)
  • Kykyä antaa konkreettisia kehitysehdotuksia  ja kriittistä silmää datan laadulle

Plussana näemme jos sinulla on ehtinyt tulla kokemusta myös hakukoneoptimoinnista (SEO), markkinoinnin automaatiosta, konversio-optimoinnista tai esimerkiksi growth hacking:sta.

Miksi valita Solita?

Näin Data Business Designerimme Kim Siven kuvailee kokemuksiaan Solitalla:

”Solitalla pääsee kehittämään analytiikkaa isoihin ja haastaviin kokonaisuuksiin ja työskentelemään eri sidosryhmien kanssa. Web-analytiikka auttaa asiakkaita ymmärtämään ja kasvattamaan heidän moninaista online-liiketoimintaa, mutta myös tukee meidän data-, design- ja devaus-työtä. Web-analytiikan kysyntä kasvaa Solitalla jatkuvasti ja pystymme oikeasti kehittämään liiketoimintaa ja vaikuttamaan palvelutarjoamaan ilman turhaa byrokratiaa. Parasta Solitalla on kuitenkin ihmiset ja välittäminen. Huippuosaamista löytyy eri osa-alueilta ja kaikki ovat valmiita auttamaan sekä ottamaan keskusteluihin alusta asti mukaan. Tämä tukee myös itsensä kehittymistä ja auttaa asiakkaita, kun eri palveluiden ja osaamisen synergiat pystytään yhdistämään”

 

Osaamisen kehittämisen ja laajentamisen lisäksi tekemistämme ohjailee välittämisen, rentouden, rohkeuden ja intohimon arvot. Kurkkaa blogista miten arvot oikeasti vaikuttavat meillä työntekijäkokemukseen.

Hae Solitalle:

Kerro meille vapaamuotoisesti taustastasi, osaamisestasi ja itsestäsi 20.2.2022 mennessä. Luemme jokaisen hakemuksen huolella ja olemme yhteydessä mahdollisimman pian.

Halutessasi lisätietoja roolista saat liiketoimintajohtaja Antti Tirilältä to 13.1. klo 10-11, to 20.1. klo 8.30-10, ma 7.2. klo 15-16 ja ti 15.2. klo 9-10 numerosta 0405136521. Työyhteisöstä sekä kulttuurista voit kysellä Mirka Saarinen-Tanseylta numerosta 0407258194.