1. 1Pekka VirkamäkiVantaan rakennusvalvonta
  2. 2Outi VitieSOK
  3. 3Jarno KartelaDNA
  4. 4Henri StrömMotoral
  5. 5Jan JuslenLiikennevirasto
  6. 6Eeva RahikkaFazer
  7. 7Lassi KurkijärviSolita

Digitalisaatio on jo arkea Suomessakin. Huomaamme jokainen sen vaikutukset.

Halusimme nostaa valokeilaan arjen tarinoita ja omissa organisaatioissaan digitalisaatiota eteenpäin vieviä asiakkaitamme, kuten Vantaan rakennusvalvonnan Pekka Virkamäki, SOK:n Outi Vitie, DNA:n Jarno Kartela, Motoralin Henri Ström, Liikenneviraston Jan Juslen ja Fazerin Eeva Rahikka.

Työ vaatii rohkeutta, sinnikkyyttä ja ketterän kokeilun asennetta. Se on myös haastavaa ja palkitsevaa. Solita on digitalisoituvan maailman matkaopas – yhdessä rakennamme uutta, digitaalisempaa Suomea ja Suomen kilpailukykyä. Matka jatkuu.

Jari Niska

toimitusjohtaja, Solita Oy

1 Pekka Virkamäki, Vantaan rakennusvalvonta

Rohkea kokeilu vie eteenpäin

Kun Vantaan rakennusvalvonnassa päätettiin siirtyä yhden luukun periaatteella toimivaan sähköiseen asiointiin, organisaatiossa ei tiedetty mitä projekti vaatii. Rakennusvalvonnan johtajan Pekka Virkamäen mukaan onnistumisen salaisuus oli kuitenkin yksinkertainen: rohkeus kokeilla.

Lue koko haastattelu
2 Outi Vitie, SOK

Rohkeasti kohti muuttuvaa maailmaa

”Herään joka aamu innostuneena siitä liikkeestä ja muutoksesta, jossa olemme”, kertoo SOK:n Matkailu- ja ravitsemiskaupan markkinointijohtaja Outi Vitie. Ennakkoluulottomuuden ja muutoksen puolestapuhuja istuukin todellisella näköalapaikalla matkailu- ja ravitsemisalan murroksessa.

Lue koko haastattelu
3 Jarno Kartela, DNA

Dataohjautuvuus tuo tuloksia

”Tämän vuoden kuluessa DNA ymmärtää, miten asiakas käyttäytyy ja miksi – ja mitä voimme tehdä sen eteen, että kokemus DNA:sta on asiakkaalle parempi”, määrittelee tavoitteekseen DNA:n Head of Analytics Jarno Kartela.

Lue koko haastattelu
4 Henri Ström, Motoral

Digitalisaatio muuttaa myynti­organisaation toiminnan

Verkkokauppa voi oikein tehtynä muuttaa koko yrityksen toimintatapoja. Parhaassa tapauksessa siitä tulee sekä asiakkaiden rakastama itsepalvelukanava että myyjien jokapäiväinen työkalu. Näin kävi Motoralissa kun yritys päätti rakentaa uuden verkkokaupan, kertoo kehityspäällikkö Henri Ström.

Lue koko haastattelu
5 Jan Juslen, Liikennevirasto

Digitalisaatio mullistaa liikenteen

Digitalisaatio muuttaa lähivuosina merkittävällä tavalla liikennettä Suomen teillä. Liikenneviraston tieto-osaston johtaja Jan Juslenin tehtävänä on huolehtia siitä, että virasto on valmiina mm. automaattisen liikenteen aiheuttamiin haasteisiin.

Lue koko haastattelu
6 Eeva Rahikka, Fazer

Teknologia ei toimi ilman ihmisiä

Pitkän uran digitaalisten palveluiden parissa tehneellä Eeva Rahikalla on selkeä näkemys siitä, mikä digitalisaatiossa on olennaisinta: ihminen. ”Loppukäyttäjän täytyy olla aina keskiössä, mutta myös palvelua pyörittävät ihmiset pitää muistaa”, Fazer-konsernin Online-palveluista vastaava johtaja painottaa.

Lue koko haastattelu
7 Lassi Kurkijärvi, Solita

Rohkea innovointi kunniaan

Solitan Lassi Kurkijärvi pääsee päivittäin yhdistämään työssään itselleen ominaisen uteliaisuuden teknologiseen huippuosaamiseen. Kun hän kertoo, ettei työskentelisi missään muualla mieluummin, on miestä helppo uskoa.

Lue koko haastattelu

Kaikki mitä meillä on löytyy ihmisistä

Digitalisaatio vaatii ennen kaikkea ajattelutavan muutosta. Tarvitaan johtajuutta, rohkeita kokeiluja ja epävarmuuden sietämistä – kun tehdään jotain ihan uutta, ei kaikkea voida tietää etukäteen. Tähän julkaisuun keräsimme tarinoita asiakkaistamme – digitaalisemman Suomen rakentajista ja omien organisaatioidensa digitaalisen maailman matkaoppaista.

Kun oikeat ihmiset tekevät asioita rohkeasti uudella tavalla, saavutetaan ainutlaatuisia tuloksia.

Lue lisää asiakkaistamme ja palveluistamme.