11.11.2016 | Blogi

Analytiikan keittoaika – nopeasti datasta lisäarvoon

Datan hyödyntäminen on usean yrityksen strategisessa keskiössä, mutta hyvin harvoin organisaatiot onnistuvat valjastamaan koko data-analytiikan tarjoamaa potentiaalia. Haasteet eivät ole tilastollisten mallien ennustustarkkuuksissa, vaan ne ovat yleensä perustavanlaatuisempia. Eräs tyypillisimmistä syistä on analytiikan tuotosten pitkä valmistusaika, tai se että data-analytiikka on irrallaan liiketoimintaprosesseista. 

Valitettavan usein analytiikan eri vaiheiden läpivienti vie sietämättömän pitkän ajan. Data-analytiikassa on karkeasti kuvattuna kyse seuraavista vaiheista: datan keräys, datan prosessointi, datan muuttaminen toiminnallisiksi ohjeiksi ja lopuksi analytiikan tuotosten pohjalta syntyvät toimenpiteet.

Tässä Solita Meeting Point -tapahtumassa kuvatussa videossa kerron, millaisia yhteisiä käytäntöjä analytiikkaa onnistuneesti hyödyntävien organisaatioiden toiminnoissa on. Kerron esimerkkejä millaisten käytäntöjen avulla nämä edelläkävijäorganisaatiot ovat onnistuneet valjastamaan data-analytiikan osaksi kilpailuetuaan.

Jos haluat jutella ja sparrailla siitä, kuinka voisitte saada analytiikasta enemmän irti, niin ota rohkeasti yhteyttä. Rakennetaan yhdessä helposti jalkautettava strategia datan hyödyntämiseen.

Jonne Heikkinen työskentelee Solitalla Data Science Managerin tehtävissä. Hän auttaa organisaatioita hyödyntämään kehittynyttä data-analytiikkaa aina strategiasta osaamisen kehittämiseen ja lopulta analytiikkaratkaisujen toteutukseen saakka.

Kiinnostuitko? Lue lisää englanninkielisiltä analytiikan verkkosivultamme ja tutustu data science -ratkaisuihimme. Kurkkaa lisäksi ajankohtaiset blogikirjoitukset, tulevat tapahtumat ja avoimet työpaikat. Etsimme jatkuvasti joukkoomme uusia rakastettavia työkavereita.

Solita on digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijayritys. Olemme asiakkaidemme matkaopas muuttuvassa maailmassa. Luomme uutta liiketoimintaa ja palveluja yrityksille ja julkishallinnolle yhdistämällä teknologian, liiketoimintaprosessit ja sisällöt uudella tavalla. Solita tuottaa digitaalisia ratkaisuja ja verkkopalveluita sähköiseen liiketoimintaan ja asiointiin sekä tiedolla johtamiseen. Vuonna 1996 perustettu Solita on kasvuyritys, joka on kasvanut kannattavasti yli 20 prosentin vuosivauhtia. Yhtiön liikevaihto vuonna 2015 oli 49,7 miljoonaa euroa. Solita työllistää lähes 500 digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijaa Helsingissä, Tampereella ja Oulussa.