HYÖDYT
Asiakkaalle yhdenmukainen palvelukokemus
Asiakkaalle DNA:n data-alusta näkyy erityisesti kaikissa digitaalisissa palveluissa – verkkopalvelussa, DNA-TV:ssä ja muissa lisäarvopalveluissa. Se näkyy sähköposteissa, joiden kautta lähtee suurin osa viestinnästä, sekä perinteisissä kirjeissä, puheluissa ja tietysti DNA-kaupoissa. Tavoitteena on se, että DNA tietää aina mitä kussakin kanavassa tehdään ja kuinka asiakas vuorovaikuttaa eri kanavissa DNA:n kanssa. Kaikkea vuorovaikutusta pystytään mittaamaan esimerkiksi myynnin kasvulla, konversion nousulla, asiakaspoistuman vähentymisellä ja markkinoinnin ROI:lla.
Paremmat palvelut ja kohdennetut toimenpiteet asiakkaille
Analytiikan ratkaisuja voidaan käyttää mm. asiakastyytyväisyyden ennustamiseen, käyttötrendien, sijaintimallien ja asiakasarvomittareiden yhdistämiseen ja kokemusten korreloimiseen granulaaristen verkko- ja laitetapahtumien kanssa. Tätä tietoa voidaan tulkita todennäköisimmän syyn määrittelemiseksi ja seuraavien optimaalisten toimenpiteiden (next best action) suorittamiseksi ja asiakkaan kokemuksen parantamiseksi. Asiakkaalle datan hyödyntäminen näkyy siis siinä, miten DNA:n brändi ja tuotteet tulevat häntä vastaan juuri silloin kun asiakas sitä tarvitsee – ja juuri oikealla tavalla.
- Aina kun asiakkaalle tarjotaan jotain, taustalla oleva tarve on tiedossa. Tuotteita tai palveluja, joita hän ei tarvitse, ei tarjota.
- Asiakasta lähestytään vain tilanteessa, joissa hän kokee sen hyödylliseksi – esimerkiksi palveluiden käyttöönotossa tai erilaisten ongelmatilanteiden tehokkaassa selvityksessä.
- Yhdessä kanavassa luvatusta asiasta pidetään kiinni myös muissa, jolloin asiakas näkee ja kokee yhtenäisen DNA:n kaikissa kanavissa
Nopeus ja helppous asiakkuudenhoidossa
Myös liiketoiminnan näkökulmasta visio datasta ja analytiikasta kilpailuedun lähteenä on toteutunut. Kehitetyn ratkaisun avulla pystytään tukemaan paitsi päivittäistä operatiivista toimintaa, myös mallintamaan isoja kokonaisuuksia ja tukemaan strategista päätöksentekoa. Unelmien data-alusta kokoaa kaiken asiakasdatan yhteen paikkaan, jolloin vältetään saman asian tekeminen kymmeneen kertaan (vrt. datan integraatio ja tietomallit). Asiakkuuden hoitoon liittyvää päällekkäistä työtä on pystytty vähentämään tuntuvasti.
Analyysi ja mittaus kanavariippumattomasti
Data-alustan ominaisuudet auttavat DNA:ta oppimaan asiakkaidensa käyttäytymisestä verkkokanavissa ja näitä oppeja hyödynnetään jatkuvasti paremman palvelukokemuksen kehittämisessä. Kaikkia asiakaskokemuksia voidaan mitata DNA:n verkosta mitattujen tulosten ja siellä esiintyneiden tapahtumien perusteella. Tutkimusdataa pystytään yhdistämään helposti muuhun dataan sekä lisäksi liittämään arvoja ja asenteita asiakaskäyttäytymiseen. Myös markkinoinnin vaikuttavuutta voidaan mitata huomattavasti monipuolisemmin. Huomattavasti parempi näkyvyys: Kaikki mitä tehdään on mitattavissa 5 minuutin sisällä.
Vankka pohja next generation data-palveluille!
Unelmien data-alusta on ratkaisu, josta saadaan jo nyt
- Näkymä asiakkuuden tilaan reaaliajassa
- Markkinoinnin automaatio
- Ohjelmallinen ostaminen
- Todennäköisimmät ristiin- ja lisämyyntikohteet
- Kiinnostavien sisältöjen suosittelu
- Reaaliaikainen rajapinta digitaalisten palveluiden personointiin
- Toimenpiteiden vaikuttavuuden kattava analysointi
- Mallinnukset investointien suunnittelun ohjaamiseen
- Toimenpiteiden optimoinnin algoritmit
- Sosiaalisen median ymmärrystä kehittävä tekstinlouhinta
Alusta on yhtenäinen tapa ratkaista dataan liittyvät kysymykset myös kaikkia tulevaisuuden tarpeita varten ja tarjoaa huikeita mahdollisuuksia uusien palvelukonseptien suunnittelulle. Jatkossa alustaa voidaan hyödyntää myös luonnollisen kielen laajamittaisen ymmärtämisen apuna sekä sen sovellutuksissa (botit, paremmat tukisivustot, tuotteet ja palvelut).