Postin asiakasymmärrys uudelle tasolle
Tärkeiden tietojen ylläpito Postin kaltaisessa yrityksessä on raskasta, mikäli se edellyttää paljon manuaalista työtä. MDM- ja CDP-hankkeet ovat yhdessä vieneet prosessien automaatiota eteenpäin ja vähentäneet manuaalista työtä ja sitä kautta myös kustannuksia.
Asiakastiedot ovat entistä läpinäkyvämmin saatavilla sekä asiakkaille että Postille, ja niiden ylläpito itsepalveluna on edistynyt. Asiakastietoalusta on auttanut Postia ymmärtämään asiakasta aiempaa syvällisemmin. Tämä on auttanut Postia uusien digitaalisten palveluiden kehittämisessä, ja parantanut asiakaskokemusta.
Yksi konkreettisimmista tuloksista on yritysasiakkuuden perustamisen radikaali nopeutuminen.
”Aiemmin, kun yritys halusi Postin asiakkaaksi, tähän meni viikko. Nyt kun meillä on keskitetty tapa hallita asiakasdataa, asiakkuuden perustaminen onnistuu automaation avulla minuuteissa”, Postin Tapper kertoo.
Posti yritysasiakkailleen tarjoama OmaPosti Pro -sovellus mahdollistaa kattavat itsepalvelut, ja sovelluksen käyttö on lisääntynyt. Asiakasdata-alustan kehittäminen on mahdollistanut uusien palveluiden tuomisen sovellukseen helposti ja joustavasti.