Tiivis yhteistyö avainasemassa
Integraatioiden kehitys ja uusien toimintamallien käyttöönotto aloitettiin vaiheittain. Ensimmäisenä on toteutettu integraatioita mm. toiminnanohjaus- ja tuotetietojärjestelmien välillä sekä asiakkaiden, kumppaneiden ja omien myymälöiden välisiin järjestelmiin.
Avainasemassa kehitystyössä on ollut hyvä ja tiivis yhteistyö Reiman ja Solitan asiantuntijoiden välillä, kyky reagoida nopeasti muutoksiin ja pureutuminen liiketoiminnan prosesseihin.
”Meille on tärkeää, että kumppanimme ymmärtää liiketoimintaamme ja pystyy toimimaan ketterästi jatkuvasti muuttuvassa ympäristössä. Uudenlaiseen, digitaaliset palvelut ja sähköisen liiketoiminnan mahdollistavaan arkkitehtuuriin siirtyminen vaatii pitkäjänteistä kehittämistä. Solitalaisten kanssa olemme tehneet hyvää yhteistyötä ja vieneet niin liiketoimintaprosessiemme kuin integraatioalustan kehitystä yhdessä eteenpäin”, kertoo Reiman IT-johtaja Janne Kilponen.
Joustavuutta ja tukea liiketoiminnalle
Uusi ratkaisu helpottaa merkittävästi integraatioiden valvontaa ja vähentää manuaalista työtä. Järjestelmäkohtaisten, pistemäisten integraatioiden sijaan saadaan yhtenäisiä, helpommin ylläpidettäviä ja kestäviä ratkaisuja. Sen myötä sujuvammat sähköiset prosessit tukevat Reiman kasvavaa liiketoimintaa ja kumppaniverkostoa.
Nyt valittu teknologia-alusta on joustava ja mahdollistaa nopeat muutokset. Tiedonsiirtoa voidaan automatisoida, mikä vähentää virheitä ja parantaa tiedon laatua.
”Kasvun ja kansainvälistymisen myötä tarve digitalisoida prosesseja ja palveluita ja hyödyntää tietoa paremmin kasvaa. Palveluväylä ja uudet toimintamallit mahdollistavat meille hyvät lähtökohdat tehokkaaseen, joustavaan ja kilpailukykyiseen toimintaan. Uskon, että ratkaisun hyödyt näkyvät sekä pitkässä juoksussa että myös lyhyemmällä tähtäimellä erityisesti muutostilanteissa”, sanoo Janne Kilponen.