F-Secure

Myynnin kasvun kiihdyttäminen Euroopassa

F-Secure halusi kiihdyttää B2B-puolen kasvuaan Euroopassa. Haasteeseen vastattiin co-design -metodilla, jossa asiakkaat ja jälleenmyyjät kumosivatkin ensimmäiset hypoteesit. Solita suunnitteli yhdessä F-Securen henkilökunnan, jälleenmyyjien ja asiakkaiden kanssa uudet pilotoitavat myyntimallit ja materiaalit, joilla on vaikutusta myynnin kasvuun.

Solitan rooli

Solita toi asiakaslähtöisen kehitysmallin F-Securelle ja löysi asiakkaiden syvähaastatteluissa täysin uusia asiakasarvon lähteitä. Asiakasymmärrystä ja palvelumuotoilua tehtiin seitsemässä eri kaupungissa Saksassa, Ranskassa ja Suomessa. Solitan työ säästi F-Securen investoimasta ratkaisuihin, joita asiakkaat eivät olisi halunneet.