Integraatiopalvelukeskus liiketoiminnan tukena
Integraatioiden kehitys ja hallinnointi päätettiin keskittää integraatiopalvelukeskukseen. Suunnittelimme palvelukeskuksen toimintamallin, ja tuotamme palvelukeskuksen palvelut L&T:lle.
”Solitalaiset toimivat saumattomana osana omaa organisaatiotamme ja saamme todella korkealaatuista osaamista käyttöömme. Palvelukeskuksen asiantuntijat suunnittelevat sisäiset integraatiopalvelut ja hallinnoivat teknistä alustaa ja työkaluja. He myös kehittävät yhdessä kanssamme suunnittelumalleja ja parhaita käytäntöjä. Yhteistyö on sujunut erittäin hyvin”, kiittelee integraatioarkkitehti Janne Torppa.
Muutoksiin reagointi helpompaa
Jotta liiketoiminnan tarpeisiin voitaisiin vastata paremmin, ja tukea prosessien sähköistämistä ja uusien palveluiden kehittämistä, L&T otti käyttöön myös uuden integraatioalustan ja palveluväylän. Palveluväylä mahdollistaa yhdenmukaiset ja uudelleenkäytettävät integraatiot. Palveluväylän kautta asiakkaiden ja kumppaneiden järjestelmiä voidaan joustavasti ja kustannustehokkaasti yhdistää L&T:n järjestelmiin. Erityisen hyvin palveluväylän hyödyt näkyvät muutostilanteissa: muutosten tekeminen on nopeampaa ja helpompaa.
Palveluväylä tehostaa toimintaa
Yhtenäiset toimintamallit, integraatioalusta, palveluväylä ja keskitetty integraatiopalvelukeskus muodostavat kokonaisuuden, joka tukee L&T:n liiketoiminnan kehittämistä, mahdollistaa uudenlaiset palvelut ja tehostaa toimintaa.
”Haluamme tarjota asiakkaillemme ja kumppaneillemme uusia lisäarvopalveluita ja helpottaa päivittäistä työtä. Hyvin suunniteltu ja toteutettu integraatioratkaisu on edellytys sille, että voimme hyödyntää eri järjestelmiä ja niissä olevaa tietoa täysimittaisesti toimintamme kehittämisessä. Uusi ratkaisu ja uudet toimintamallit ovat myös helpottaneet monien pitkien kehityshankkeidemme maaliin saamista”, sanoo Harri Karjalainen.
Hyvin suunniteltu ja toteutettu integraatioratkaisu on edellytys sille, että voimme hyödyntää eri järjestelmiä ja niissä olevaa tietoa täysimittaisesti toimintamme kehittämisessä.
Palveluväylän myötä tiedonsiirtoa voidaan automatisoida, mikä vähentää manuaalista työtä ja virheitä sekä parantaa tiedon laatua. Keskitetty valvonta mahdollistaa luotettavan seurannan ja ongelmatilanteiden paremman hallinnan. Monitoimittajaympäristössä saadaan yhtenäisiä, ylläpidettäviä ja kestäviä ratkaisuja toimittajasta riippumatta. Pilvipalveluiden käyttöönotto on helpompaa.