Solita tuotti yhteistyössä Sitran kanssa fiksun kuluttamisen motivaatioprofiilit, joiden avulla Sitra kehittää sidosryhmiensä kanssa resurssiviisauteen liittyvää viestintää sekä tuotteita ja palveluita houkuttelevammiksi vaihtoehdoiksi.
Solita tuotti yhteistyössä Sitran kanssa fiksun kuluttamisen motivaatioprofiilit, joiden avulla Sitra kehittää sidosryhmiensä kanssa resurssiviisauteen liittyvää viestintää sekä tuotteita ja palveluita houkuttelevammiksi vaihtoehdoiksi.
Avainalue Resurssiviisas kansalainen halusi selvittää, mitkä motiivit ohjaavat suomalaisia tekemään kestäviä kuluttajapäätöksiä. Projektissa haastateltiin noin 20 henkilöä ympäri Suomen motiivien ja asenteiden selvittämiseksi ja hypoteesiprofiilien luomiseksi. Nämä hypoteesiprofiilit validoitiin kvantitatiivisella valtakunnallisella tutkimuksella Kantar TNS kuluttajapaneelissa (n=1069). Lopulliset profiilit muodostettiin aineistoista klusterianalyysilla. Kokonaisuus toteutettiin syys-lokakuussa 2017.
Tulokset
Tilaamalla uutiskirjeen saat tietoa Solitan tapahtumista ja ajankohtaisista asioista suoraan sähköpostiisi.