Laattapisteen myynnin käyttämistä tilausjärjestelmistä oli monimutkaisuuden ja vaikeakäyttöisyyden vuoksi muodostunut suorastaan myynnin este. Yhdessä Laattapisteen kanssa uudistimme koko Latis-asiointipalvelun. Sen avulla myynti voi nyt hoitaa koko tilausprosessin yhdessä paikassa helposti ja nopeasti. Aikaa vapautuu asiakkaiden kohtaamiseen ja yksilölliseen palveluun.
Kylpyhuoneen rakentamiseen tuotteita ja palveluita tarjoavan Laattapisteen liiketoiminta painottuu tuotemyynnistä jatkossa yhä enemmän palveluiden, kuten kylpyhuoneremonttien, myyntiin. Lisäksi asiakkaiden digitaaliseen suunnitteluun kohdistuvat odotukset ovat kasvaneet. Laattapiste haluaa yhteistyössä Solitan kanssa vastata kuluttajien muuttuneisiin tarpeisiin ja toiveisiin ennakkoluulottomasti ja yksilöllisesti.
Laattapisteen myynnillä, jälleenmyyjillä sekä sopimuskumppaneilla oli aiemmin käytössään kymmenen vuotta vanha tilausten ja tarjousten hallintaan suunniteltu Latis-portaali, jonka käyttö koettiin monimutkaiseksi ja vaikeaksi. Vanhan järjestelmän avulla myynti hoiti myyntiprosessista ainoastaan tarjousvaiheen, koska muut toiminnot vaativat hyvin vaikeakäyttöiseksi koetun ERP-järjestelmän hallintaa. Henkilökunta koki, että sekava järjestelmä hidasti ja vaikeutti myyntityötä.