HSL

Digitalisaatio ja palvelumuotoilu joukko­liikenteen palveluissa

HSL on hakenut palvelumuotoilun avulla ratkaisuja niin matkustajien kuin kuljettajien palveluiden kehitykseen muuttuvissa joukkoliikenteen palveluissa. Palmu on suunnitellut HSL:n kanssa mm. lippujärjestelmiä ja digipalveluita, ja auttanut asiakaslähtöisyyden juurruttamisessa koko organisaatioon.

HSL

MITÄ TEHTIIN

HSL on hakenut palvelumuotoilun avulla ratkaisuja niin matkustajien kuin kuljettajien palveluiden kehitykseen muuttuvissa joukkoliikenteen palveluissa. HSL:lle on muodostettu palvelumuotoiluryhmä, jonka työhön Palmu on osallistunut useamman vuoden ajan asiakasymmärtäjinä, palvelumuotoilun asiantuntijoina ja kouluttajina.

PALMUN ROOLI

Palmun suunnittelukohteita ovat olleet mm. uudet lippu- ja vyöhykejärjestelmät, HSL:n digipalvelut, pysäkkimateriaalit, mobiililiput, palvelulinjat ja kartat. Yhdessä tekemällä ja kouluttamalla palvelukehityksen prosesseja on muokattu asiakaslähtöisemmiksi. Asiakaslähtöisyys ja palvelumuotoilu ketterän kehityksen mallina on saatu usean projektin myötä juurrutettua organisaatioon.