HSL on hakenut palvelumuotoilun avulla ratkaisuja niin matkustajien kuin kuljettajien palveluiden kehitykseen muuttuvissa joukkoliikenteen palveluissa. Palmu on suunnitellut HSL:n kanssa mm. lippujärjestelmiä ja digipalveluita, ja auttanut asiakaslähtöisyyden juurruttamisessa koko organisaatioon.
HSL
Digitalisaatio ja palvelumuotoilu joukkoliikenteen palveluissa
MITÄ TEHTIIN
HSL on hakenut palvelumuotoilun avulla ratkaisuja niin matkustajien kuin kuljettajien palveluiden kehitykseen muuttuvissa joukkoliikenteen palveluissa. HSL:lle on muodostettu palvelumuotoiluryhmä, jonka työhön Palmu on osallistunut useamman vuoden ajan asiakasymmärtäjinä, palvelumuotoilun asiantuntijoina ja kouluttajina.
PALMUN ROOLI
Palmun suunnittelukohteita ovat olleet mm. uudet lippu- ja vyöhykejärjestelmät, HSL:n digipalvelut, pysäkkimateriaalit, mobiililiput, palvelulinjat ja kartat. Yhdessä tekemällä ja kouluttamalla palvelukehityksen prosesseja on muokattu asiakaslähtöisemmiksi. Asiakaslähtöisyys ja palvelumuotoilu ketterän kehityksen mallina on saatu usean projektin myötä juurrutettua organisaatioon.