Maintpartnerin henkilöstöstä suuri osa on asiakkaiden eli teollisuusyritysten tiloissa kunnossapitoa tekeviä asentajia. Heidän päivittäistä työtään helpotettiin ja tehostettiin kattavalla prosessien ja toimintatapojen uudistamisella. Samalla myös tietojärjestelmät saatiin tukemaan työskentelyä ja luotiin mahdollisuus kytkeytyä asiakkaiden kunnossapitojärjestelmiin. Aikaisemmin järjestelmät olivat maa- ja asiakaskohtaisia ja tieto hajaantunut. Integraatioratkaisun avulla tieto saadaan lähes reaaliaikaisesti hyötykäyttöön järjestelmä- ja yritysrajoista riippumatta.
Vahva pohja palveluiden kehittämiselle
Lähdimme Maintpartnerin kanssa rakentamaan uusien toimintatapojen ja prosessien tueksi ratkaisua, joka yhtenäisti ja nopeutti järjestelmien integrointia ja helpotti uusien palveluiden kehittämistä. Suunnittelimme ensin arkkitehtuurin, tietomallit ja ydintiedon hallinnan käytännöt (master data), jotka luovat vahvan pohjan uusien digitaalisten palvelujen kehittämiselle sekä varmistavat joustavuuden liiketoiminnan muutostilanteissa. Sen jälkeen otimme vaiheittain käyttöön integraatiopalveluväylän, jonka avulla sisäiset järjestelmät ja liiketoimintakumppanit saatiin ketterästi osaksi Maintpartnerin digitaalista ekosysteemiä ja arvoketjua.
Mittava uudistushanke saatiin vietyä läpi suhteellisen nopeasti. Omien työntekijöidemme päivittäinen työ on tehostunut, ja asiakkaillemme pystymme tarjoamaan parempaa palvelua.
Päivittäinen työ tehokkaammaksi
Aiemmin asentajat joutuivat hakemaan työhön liittyviä tietoja eri paikoista. Uudistuksen myötä asentajat saivat käyttöönsä mobiilisovelluksen, jonka avulla kussakin työssä tarvittavat tiedot ovat käytettävissä työkohteessa. Asentaja voi lukea tiedot suoraan matkapuhelimestaan, ja myös raportoida tehtävän suorittamiseen liittyvät tiedot samaan sovellukseen, josta ne viedään palveluväylän avulla eteenpäin eri järjestelmiin. Sovellus helpottaa päivittäistä työtä ja säästää työntekijöiden aikaa.